2008-09-30

“Ikustezina ikusten ikasten” emanaldia, hitzak eta hotsak.

AMAIA_AIMAR zenaren omenez eta transexualitateraren inguruko ekitaldia
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Partehartzaileak: Amaia-Aimarren senitartekoak, lagunak eta Ornitorrinkus (Judith Montero, Maialen Lujanbio eta Xabier Erkizia).

Antolatzaileak: Berdintasun Kontseilua, Herne Neska Taldea Berdintasun Saila-Hernaniko Udala eta Zinegoak.

Noiz: Otsailaren 2an, larunbata, arratsaldeko
7etan.

Non: Sandiusterri Aretoan, Hernanin.

2008-09-28

SORKUNDE, la kurranta de EMAKUNDE: anuncios por la igualdad de oportunidades

Aspaldiko iragarkiak baino oraindik indarrean dauden mezuak!
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Una campaña antigua pero con contenidos plenamente vigentes

2008-09-26

El mundo al revés es posible-LUCY GARRIDO

Los fundamentalismos, sean políticos, religiosos, económicos y/o culturales, impiden el ejercicio de ciudadanías plenas y la consolidación de las democracias, atentando especialmente contra los derechos de las mujeres. Este trabajo es de la Articulación Feminista Marcosur (Uruguay)



2008-09-25

HEZKIDETZAN ADITUA IKASTAROA-URTXINTXA ESKOLA

INFORMAZIO OSOA ETA MATRIKULATZEKO

HEZKIDETZAN ADITUA IKASTAROA



Helburuak

-Zer da genero identitatea?
-Nolakoa da neska eta mutilen sexuazio prozesua?
-Zer dakizu emakumeek jendarteari egin dioten ekarpen ezberdinen
inguruan?
-Aukera berdintasunean hezteko estrategiak ezagutzen dituzu?
-Nola egiten dira hezkidetza diagnotikoak?
-Mugimendu feministak emakume eta gizonen arteko parekidetasuna
lortze bidean egin dituen ekarpenak ezagutzen al dituzu?
-Zein da gizonek aukera berdintasuna lortzeko egin dezaketen
ekarpena?

PROGRAMA

-Genero ezberdintasunak eta genero sistemak
-Feminismoa eta beraien eragina
-Maskulinitate berriak
-Hezkuntza
-Hezkidetza
-Hizkuntzaren erabilera
-Emakume jabetuak
-Hezkidetza jarduera hezizailean, baliabide hezkidetzaileak
-Genero azterketa hezkuntzan
-Hezkuntza ez formala eta elkartegintza
-Parte hartzea: taldea eta talde dinamika
-Elkartegintza
-Genero ikuspegiaren txertaketa elkartegintzan
-Sexualitatea
-Proiektuen planifikazioa eta kudeaketa genero ikuspegitik
-Indarkeria sexista


2008-09-22

FRIDA-Artistak-artistas SOLEDAD JÁCOME BRAVO eta Mujeres creando- JUNE FERNANDEZ

Artea, sorkuntzaren bere adierazpen guztietan, herri baten kulturaren erakuslerik sentikorrena da. Euskal emakumeen arteak kulturaren alderdi ausart bat erakusten digu, adoretsua, uste sendoz eta talde lanez jantzia. Fridaren zenbaki honetan sortzaile horietako batzuk aipatzen ditugu, baina aldizkaria euskal emakume artista guztien kolektiboan inspiratuta dago...


El arte, en todas sus manifestaciones creativas, es la expresión más sensible de la cultura de un
pueblo. El arte femenino vasco, nos presenta una faceta de la cultura audaz, valiente, de firmes
convicciones y de trabajo colectivo. En este número de Frida, nombramos algunas de estas creadoras, pero esta revista está inspirada en todo el colectivo de artistas vascas...




...Pese a ser más precarias y menos reconocidas, desde los años 1970 resulta imposible hacer un análisis de la cultura vasca y del arte contemporáneo sin que las autoras sean protagonistas. Sus aportaciones han sido clave tanto en el reforzamiento del euskera como en la evolución hacia un arte vanguardista y comprometido...

2008-09-19

VIRGINIA IMAZ EN "LA COLUMNA" DE RADIO EUSKADI-EITB



...Me llamo Virginia y nací... y eso me hizo irremediablemente humana... y es por eso que me asombra andar a cada rato teniendo que demostrar a cada paso que soy gente... Sospecho que a todos nos han echado de algún club o de varios... día sí y día tb. me voy tropezando con los límites que tiene el gueto de hacer cosas de mujeres... soy payasa desde hace 23 años... gracias al feminismo pude nombrar y por lo tanto reirme de lo que me había dolido: la invisibilidad histórica de las mujeres... aunque las mujeres seamos un 70% de las personas que acuden a los teatros no se nos tiene en cuenta al programar... no nos ven... afortunadamente sigo trabajando en lo que me gusta...

+ sobre VIRGINIA IMAZ en este blog
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¿Quién es VIRGINIA IMAZ?
En el programa GRAFFITI se habla de la importancia del humor en nuestras vidas, la importancia del contar, la importancia de escuchar... y escuchamos un cuento para personas adultas.
AUDIO 2

2008-09-18

Hezkuntza ez sexista baten alde-Material hezkidetzaileen gida/ Por una educación no sexista-Guía de materiales coeducativos (UHARTE)

Umeak berea egiten dute mundua joku, jostailu, liburu… bidez eta hurbil duten ereduak imitatuz. Horregatik, garrantzitsua da elementu hauek hautatzerakoan honakoak kontutan hartzea: zein estereotipo transmititzen duten, ze irudi ematen duen neskengan.

Gida honen helburua estereotipo sexistarik gabeko eta emakumeen irudi positiboa transmititzen
duten jostailu eta liburuen zerrenda bat erraztea da, horrela, txikitatik berdintasunean oinarritutako eredu berriak erakusteko aukera izango dugu.





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Los niños y las niñas hacen suyo el mundo a través de elementos como el juego, los juguetes, los cuentos… y a través de la imitación de los modelos más próximos. Por ello, es de gran importancia que a la hora de elegir elementos tengamos en cuenta qué estereotipos transmite, qué imagen da de chicos y chicas, y si de veras transmite una actitud de igualdad entre chicos y chicas.

Esta guía pretende facilitar una serie de juegos y libros libres de estereotipos sexistas, donde se muestra una visión positiva de las mujeres para poder trabajar con niños y niñas, nuevos modelos basados en la igualdad de oportunidades desde una edad temprana.

2008-09-16

IRAGARKI EZ SEXISTAK Fem-TV y Sapo-TV por una publicidad que anuncie la igualdad. (Peru)


1988 URTEAN HASI ZEN KANPAINA.
Xedea: PUBLIZITATEAREN EDUKIAK ALDARAZTEA




El premio FEM-TV y el antipremio Sapo, busca un cambio en los contenidos de la publicidad. Los medios de comunicación están profundamente implicados en la producción y reproducción de formas de pensar, de actitudes y conductas sociales, por lo tanto están comprometidos en la representación de las mujeres.


LA WEB PARA HACER EL SEGUIMIENTO DE LOS PREMIOS:

(No te pierdas las imágenes en vídeo de los spots)
http://www.femtv.org/home.htm

2008-09-14

EMAKUNDE: aitentzako motxilak banatuko ditu---Reparten mochilas a los futuros padres para "compartir la carga"

Fuente EITB24
Emakunde repartirá en la CAV 30.000 mochilas con diferente material que persigue que los futuros padres transmitan a sus hijos valores en favor de la igualdad entre hombres y mujeres.

El Instituto Vasco de la Mujer-Emakunde entregará una mochila desde finales de este mes hasta que concluya 2009 a los futuros padres, un gesto simbólico que quiere mostrar la "carga" que muchas mujeres han llevado en solitario y que ahora se quiere "repartir" con los hombres.

La directora de Emakunde, Izaskun Moyua, y el lehendakari, Juan José Ibarretxe, han presentado hoy esta mochila y los materiales que lleva dentro, que persiguen que los futuros padres transmitan a sus hijos valores en favor de la igualdad entre hombres y mujeres.

Las 30.000 mochilas se van a entregar a los futuros padres a través de las matronas de la Comunidad Autónoma y de las tres diputaciones forales, competentes en materia de adopción.

Dentro de las mochilas se regalarán una serie de materiales, como un soporte con un vídeo en el que once padres muestran su faceta más íntima, con el mundo de los afectos y del cuidado de los niños.

También incluye "El secreto de aita", un cuento para ser contado y escuchado, que narra la relación que se crea entre un padre y su hijo y todo lo que se puede aprender y descubrir en una relación de cuidado.

FUENTE DIARIO VASCO:

...Hay una guía sobre el modelo de paternidad igualitaria y un juego para comprobar y hacer visible el reparto de las tareas domésticas de la pareja.

Emakunde también ha elaborado una pegatina para que los padres la coloquen en sus coches y hagan visible su apuesta personal por la paternidad igualitaria...

FUENTE DEIA:
...Ibarretxe ha destacado el papel de las mujeres para avanzar en la igualdad, pero ha advertido de que no se irá más allá si no hay una mayor implicación de los hombres, a quienes ha dicho que "no tengan miedo, que tenemos todo por ganar"...




2008-09-12

EUsKAL HERRIKO BILGUNE FEMINISTAREN WEBGUNEA!


Bilgune feminista 2002an sortutako erakunde feminista eta abertzalea da, esparru ugarietako emakume anitzen gogoetatik sortutako egitasmoa.

Beronen xede nagusia ez da eremu guztietan parekidetasuna lortu eta emakumeak aktibatzearen helburuetara bakarrik lotzen; feminismoa borrokatzeko, beste esparruetan eragiteko era propioan ere oinarritzen da: Emakumeon Sarea.


Sarea osatzen dugun emakumeok, bakoitza bere arlo eta ikuspegitik, bilgune feministaren proiektu eta norabidean parte hartzen dugu bakoitzak nahi dugun neurrian. Bilguneak bere burua feministatzat duten emakumeen topaleku izan nahi du, Euskal Herria ezkertiar eta feminista posible dela pentsatzen duen ororena.

Honen, adierazgarri da web orri hau. Bertan Bilgunearen helburu eta proiektuen berri jaso eta berauen inguruko iritzia emateko parada izateaz gain, mundu feministen ekimenen berri jaso eta parte hartzeko bideak aurkituko dituzu.
SARTU, SALTSEATU, IRAULI JENDARTEA FEMINISMORANTZ!!!



2008-09-10

Euskara hizkuntza sexista al da? AMAIA ALVAREZ URIA

AMAIA ALVAREZ URIA

Lan honen helburua azken hogeita bost urtetan euskara eta sexismoari buruz egin diren lanak biltzea eta aztertzea da, gai honetan adituak direnen hitzak jasotzea eta bata bestearen ondoan jartzea. Hori egin eta gero, iruzkintzen eta osatzen saiatuko gara. Gauza batzuk barneratuta daude jadanik, beren bidea egin dute, eta beste askok beti bezala jarraitzen dute. Testu hau dagoena ezagututa aurrera begira jartzeko eta nondik jarraitu behar dugun erabakitzeko asmoarekin egin dugu.
...
Horretarako hiru puntutan banatuko dugu gaia: hizkuntza, euskara eta, azkenik, androzentrismoa eta sexismoa.

Hizkuntzak eta errealitateak elkarri eragiten diote beraz, eta honen ondoren galdera bat agertzen zaigu: zer da sexista, hizkuntza ala erabilera? Aditu batzuen hitzak erabiliko ditut honi erantzuna emateko:

  • “Kultura sexistatik mintzaira sexista dator eta mintzaira sexistak kulturaren sexismoa iraunarazten du” (Agurtzane Juanena).
  • “Hizkuntza errealitatearen sortzailea da eta munduak sortua aldi berean” (Uri Ruiz Bikandi).
  • “Euskara kultura sexista batean murgildutako hizkuntza ez-sexista da” (Linda White).
  • “Hizkuntzek ez dute beren egituragatik diskriminatzen. Hizkuntzak kultura jakin baten isla dira” (Begoña Muruaga)
  • “Ezin dugu hitz egin... ‘hizkuntza sexista’ri buruz, baizik eta hizkuntzaren ‘erabilera sexista’ri buruz... hizkuntzak... aukera ugari ematen baitu errealitate jakin bat deskribatzeko” (Emakunderen proposamenetan)
...

Euskararen zama sexista %5 da, ingelesarena %15, frantsesarena %40 eta gaztelaniarena %80, Álvaro García Meseguerren arabera. Meseguerrek sexu-zama kuantifikatzeko kontuan hartzen dituen faktoreak hurrengo hauek dira: genero gramatikalaren eta sexuen arteko erlazioa (el chico/la chica); maskulinoaren erabilpena genero komunaren balioaz (droits de l´homme, postman); aditzaren eta izenordeen sexualizazioa (míralo, escúchala; he/she) eta erro maskulinotik hitz komunak (humanidad, mankind).

Euskarak ez dauka genero gramatikalik eta horren ondorioz jendeak pentsatzen du ez dela sexista, baina beste modu batzuetan agertzen da genero bereizketa...
...

Erdaretatiko datorren eragina ere aipatu egin behar da. Hizkuntzan kalko eta maileguetan azaltzen da, (maskulino orokortzailea: aitak, errege katolikoak; generoa adjektibo eta izenetan: antropologo, boluntario). Linda Whitek “genero kutsadura” deitzen duena ere gertatzen da euskaraz; izen neutroak pentsamenduan genero batekin identifikatzen ditugu (medikua, langilea, politikaria, erizaina, idazkaria, garbitzailea); generoa morfologikoki ez da ia agertzen euskaraz, asoziazio kultural baten ondorioz gaineratu/ezarri zaio. Baina ez da lanbideetara mugatzen, gizonezkoek balio generikoa duen edozein esaldi bereganatzen baitute (gazteek = gizon gazteek.

...

Gai honetan polemika gehien sortu duena pertsona adierazteko hitzen arteko aukerarik egokiena zein zen erabakitzea izan da.

Gizon hitza erabili izan da bai maskulinoa bai generikoa adierazteko euskararen historian zehar, maskulinoa izanik, eta giza- erroa gizon hitzetik datorrela aintzat hartzen badugu, etimologikoki gizaki maskulino izaten jarraitzen du. Honen aurrean bi jarrera egon dira: alde batetik hegoaldean gizaki neutrotzat hartu izan denez luzaroan eta gaur egun semantikoki desberdinak direnez horrela uztea, (giza-ren eratorriekin batera, gizarte, gizalege...) eta maskulinorako gizon, gizaseme eta gizonezko lagatzea.

Bestetik maskulino orokortzaile eta emakumeen izkutatzaile den forma hauek baztertzea eta jende(ki), pertsona eta jendarte proposatu dituzte, (gizon, gizaki eta gizaseme forma maskulinoak izanik eta emakume, emazte, emazteki femeninoak). Gainera, kontuan hartu behar da iparraldean egun gizaki forma maskulinoa erabiltzen dela emaztekiren aldean....




2008-09-01

BIZKAIKO GENERO INDARKERIAREN BEHATOKIA-OBSERVATORIO de la VIOLENCIA de GÉNERO en BIZKAIA

Behatokiaren helburu nagusia informazio-sistema bat eraiki eta Bizkaiko Lurralde Historikoan emakumezkoen aurka gertatzen diren indarkeria-egoerak zaindu eta horien segimendua egitea da, baita abian jarritako politika instituzionalen ondorioen segimendua egitea ere, hartara, dauden baliabideak benetan dauden beharretara egokitu ahal izateko.





Kideak

Bilerak

Dokumentuak

Loturak

Harremana



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Su objeto principal es la construcción de un sistema de información con capacidad para vigilar y hacer seguimiento de las situaciones de violencia contra las mujeres que se produzcan en el Territorio Histórico de Bizkaia, así como las consecuencias de las políticas institucionales puestas en marcha, con el fin de adecuar los recursos disponibles a las necesidades reales.






Integrantes

Reuniones

Documentos

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