2012-01-29

Neska idazle gazteak Gaztezulo aldizkarian

Literaturan, neskena da etorkizuna. Edo traza hori hartzen zaio, behintzat, azken aldiko sariketei erreparatzen badiegu.Igartza Sarian, esaterako, idazle gazteei zuzenduriko sariketa garrantzitsuenean, zazpi neska nagusitu dira azken zortzi urteetan. Agustin Zubikarai Bekan ere antzekoa da joera: emakumezkoa eta gaztea.



2012-01-23

AURKEZPENA-Presentación libro Mari Luz Esteban: Critica del pensamiento amoroso




¿Como hacer una teoría del amor que no contribuya a perpetuar unas relaciones desiguales de género, clase y etnia y una forma concreta y heterosexual de entender el deseo, la identidad, y en defenitiva, el sujeto?
 
Nola egin maitasun teoria bat, genero, klase eta etnia berdintasunik gabeko harremank mantentzen laguntzen ez duena; ezta desioa, identitatea, hau da, pertsona modu zehatz eta heterosexualean ulertzen ez duena?
 
Mari Luz Esteban UPV/EHUko gizarte antropologiako irakaslea da, bertan kordinatzen ditu, bestalde, Azterketa Feministak eta Generokoak. Basauriko Emakumeen Taldeko kidea da eta hainbat ekimen feministetan parte hartu du. Zenbait gaiari buruzko ikerketak burutu ditu: osasuna eta generoa, genero harremanak, gorputzak eta gorputz irudiak, emozioak.
 
Mari Luz Esteban es profesora de Antropología social en la UPV/EHU donde coordina también el Master en Estudios Feministas y de Género. Es miembro del Grupo de Mujeres de Basuari y a participado en distintas iniciativas feministas. Ha llevado a cabo estudios sobre temas diversos: salud y génreo, relaciones de género, cuerpo e imagen corporal, emociones.
 
EGUNA: 2012ko urtarrilak 26 Enero
ORDUA: 19.30etan
NON: Salon de Actos de las Juntas Generales, Hurtado de Amézaga, 6
 

2012-01-21

Printzesa kontrolpean

iturria: BERRIA

Gazteen bikote harremanetan ere indarkeria matxista badagoela diote ikerketek. Adituek ohartarazi dute bortizkeria hori psikologikoa eta soziala dela fisikoa baino gehiago eta, beraz, sotilagoa.

Maite Asensio Lozano



Sakelakoaren txirrinak esnatzen du egunero Uxue: «Egun on, printseza!», agurtzen du Jonek. Mutil-lagunaren lehen SMSak irribarrea aterarazi dio. Laster jasoko du bigarrena, matematika klasean, irakasleari buruz: «Ez da batere tontoa. Zer edo zer egiten badizu, ikusiko du». Handik gutxira, barkamena eskatuko dio: «Badakit ez didazula minik egin nahi, neska ona zara». Arratsaldean, ikasgelatik ateratzean, bila joango zaio: «Sorpresa! Insti aurrean nago. Ez zara Oier tontoarekin hitz egiten egongo, ezta? Etorri, etxera lagunduko zaitut». Afalorduan ere Jonen berri izango du: «Ez egin beste planik. Jarri polit niretzat». Eta gauean zain egongo da Uxue, mutil-laguna noiz helduko; Jonek kale egingo dio, eta, gezurretan, ama ospitaleratu dutela esango dio, lagunekin parrandan ibili dela ezkutatzeko. Azkenik, Uxuek harremana moztean helduko dira Jonen mehatxuak: «Ni ez nau inork uzten! Kontuz ibili: nirekin ez bazaude, ez zaude inorekin».

Urtxintxa eskolak plazaratu berri duen Egun on printzesa! film laburraren pasarte horretan ez dago zaplaztekorik, ezta kolperik edo jipoirik ere, baina bai indarkeria sexista. Nerabe eta gazteen harreman afektiboei buruz egindako azterlanek ohartarazi dute erlazio horietan ere badela indarkeria; baina emakume gazteak konturatzen al dira jasaten dituzten bortizkeria egoerez?...


2012-01-19

Parez Pare: Mari Luz Esteban “Critica del pensamiento amoroso” saiakera liburuaz

Mari Luz Esteban antropologoak kaleratu berri duen “Critica del pensamiento amoroso” saiakera liburuaz aritu gara gaur ostegunetako Parez Pare tartean Hitzen Lihoan. Mari Luz Estebanekin berarekin hitz egiteko aukera izan dugu eta maitasunaren inguruan gogoeta egin eta eztabaida piztu nahi duela liburuarekin adierazi digu. Bidenabar, eguneko tertulian Miren Aranguren eta Kattalin Miner izan ditugu lagun eta liburua ardatz hartuta, maitasuna nola ulertu behar den, feminismoaren ikuspuntutik hausnarketa interesgarriak utzi dizkigute.

[Iraupena:0:48:18m] ENTZUN

2012-01-17

Soberanía alimentaria, una perspectiva feminista-Esther Vivas

FUENTE

Los sistemas de producción y consumo de alimentos han estado siempre socialmente organizados, pero sus formas han variado históricamente. En las últimas décadas, bajo el impacto de las políticas neoliberales, la lógica capitalista se ha impuesto, cada vez más, en la forma en que se produce y se distribuyen los alimentos (Bello, 2009)/1.

Con el presente artículo queremos analizar el impacto de estas políticas agroindustriales en las mujeres y el papel clave que desempeñan las mujeres campesinas, tanto en los países del Norte como del Sur, en la producción y la distribución de los alimentos. Asimismo, analizaremos como una propuesta alternativa al modelo agrícola dominante necesariamente tiene que incorporar una perspectiva feminista y cómo los movimientos sociales que trabajan en esta dirección, a favor de la soberanía alimentaria, apuestan por incluirla.
Campesinas e invisibles
En los países del Sur, las mujeres son las principales productoras de comida, las encargadas de trabajar la tierra, mantener las semillas, recolectar los frutos, conseguir agua, cuidar del ganado… Entre un 60 y un 80% de la  producción de alimentos en estos países recae en las mujeres, un 50% a nivel mundial (FAO, 1996). Éstas son las principales productoras de cultivos básicos como el arroz, el trigo y el maíz, que alimentan a las poblaciones más empobrecidas del Sur global. Pero a pesar de su papel clave en la agricultura y en la alimentación, ellas son, junto a los niños y niñas, las más afectadas por el hambre.
Las mujeres campesinas se han responsabilizado, durante siglos, de las tareas domésticas, del cuidado de las personas, de la alimentación de sus familias, del cultivo para el auto-consumo y de los intercambios y la comercialización de algunos excedentes de sus huertas, cargando con el trabajo reproductivo, productivo y comunitario, y ocupando una esfera privada e invisible. En cambio, las principales transacciones económicas agrícolas han estado, tradicionalmente, llevadas a cabo por los hombres, en las ferias, con la compra y venta de animales, la comercialización de grandes cantidades de cereales… ocupando la esfera pública campesina...


2012-01-13

FEMICIDIO: SER NIÑA EN INDIA, PAKISTAN, CHINA...

“La maldición de ser niña”, documental emitido el 8 de diciembre de 2007 en “La Noche Temática”, aborda la terrible realidad que se cierne sobre las mujeres del continente asiático. India, Pakistán y China son algunos de los países que practican el infanticidio y más recientemente el femicidio. Cientos de miles de niñas desaparecen nada más nacer. Ni la medicina ni las leyes han conseguido erradicar esta práctica.. 



2012-01-12

Zer ez dugun nahi maitasunaz-Kattalin Miner

ITURRIA: PIKARA MAGAZINE

“Nola maitatu behar genuke feministok?”. Galdera horren inguruan hausnartu egiten du Kattalin Miner-ek artikulu honetan.

Testua eta argazkia: Kattalin Miner

Bukatu berri dut Mari Luz Estebanen azken lana: Crítica del pensamiento amoroso. Ez naiz sartuko eduki hain sakonetan, oraindik asko dut hausnartzeko, prozesatzeko, birpentsatzeko. Egia da, banuela horrelako zerbait irakurtzeko gogoa, maitasunaz hitz egiten duen irakurketa feminista bat aurrez-aurre topatzekoa, eta ez nau hotz utzi.
Feministok askotan esan ohi dugu, maitasun erromantiko hegemonikoak zenbat min egin digun emakumeoi; bai, printze(sa) urdinaren ideia horrek, zer esan laranja erdiaren kontzeptuak edo “sin ti no soy nada” estribilo gorrotagarriak. Indarkeria erraz identifikatzen dugu maitasunari lotutako ideia askorekin (orain Azaroak 25a, hain gertu egonik, zer esanik ez), eta hortaz hausnartzen jarrita, galdera izugarri luze eta kontraesan sakonak sorrarazi izan dizkigu askotan. Baina liburu honek eman dit erantzunen bat edo beste, (edo ziurrenik galdera gehiago), aspalditik buruan nuen galdera horri: nola maitatzen dugu edo maitatu behar genuke feministok?
Espazio desberdinetan ikusi ditut, guztiz konbentzitzen ez nauten edo funtzionatu ez didaten formula ugari. Saiatu ginen monogamia hausten eta askotan poliamor delakoak ez zigun funtzionatu. Heteroarau edo beharrezko heterosexualitatea ere hautsi genuen askok, baina horrek ez gaitu libratu aldatu nahi genuen hura hausteko (eta zer esan, heteropraktikante feministen kontraesanez). “Neskalagun”, “nobia” (edo “nobio”), “bikote” etab., terminoak kendu nahi izan genituen gainetik, baina ez dugu asmatu nola deitu, azken finean, zure bikote, nobia, neskalaguna den horri, eta horrela bikotekidea ere desbirtuatu dugu, gure harreman horiek nebulosa bilakatuz. “Lagun berezia” terminoa ere ez zitzaigun gustatu askotan, jakin badakigulako badela hori baina zerbait (edo askoz) gehiago.

Saiatu gara baita ere, patroiak hausten. Ez dugu bigarren eguneko maleta lesbikoa egin eta batera bizitzera joateko saltoa birritan pentsatu gabe egiten eta “maite zaitut” esatea askotan nahi baina askoz gehiago luzatu dugu.

Baina horrek ez du maiteminduta gaudela esatea eta sentitzea baztertu. Feministok ez diogu uko egin maitasunari. Ez dugu ezer maitasunaren aurka, maitemindu egiten garelako zoroki, besteak bezala, baina hori nola kudeatu, arau hegemonikoaren bidea jarraitu gabe, hori bai, hori saiatu harren kosta egiten zaigu...



2012-01-11

Las barreras invisibles Las personas con discapacidad denuncian la vulneración de sus derechos sexuales y reproductivos

FUENTE: PIKARA MAGAZINE

Según el informe entregado por la International Disability Alliance al Comité de Derechos Económicos, Sociales y Culturales de Naciones Unidas para su incorporación al ‘Comentario General sobre salud sexual y reproductiva’ todavía por publicar, “los derechos de salud sexual y reproductiva de las personas con discapacidad han sido tradicionalmente negados, ignorados o, en el mejor de los casos, mal interpretados por los profesionales de la medicina y de la salud, los políticos y la sociedad en general”. El informe denuncia que el modelo médico imperante sigue considerando a las personas con cualquier tipo de discapacidad como “incapaces o no aptas para participar en la actividad sexual y para ejercer los derechos y responsabilidades parentales”. Lamenta que se les considere “indignas” de ser informadas y educadas acerca de sus derechos sexuales y reproductivos.

La Convención de la ONU sobre derechos de las personas con discapacidad (que España ratificó en 2008 y la Unión Europea a final de 2010) afirma que “las personas con discapacidad incluyen a aquellas que tengan impedimientos físicos, mentales, intelectuales o sensoriales a largo plazo que, al interactuar con diversas barreras, puedan impedir su participación plena y efectiva en la sociedad en igualdad de condiciones con las demás”. En España son más de cuatro millones de personas (el 60% mujeres), y en la Unión Europea suman más de 80 millones.

Si en general las personas con discapacidades son definidas como ‘tercer sexo’, ‘asexuadas’, niñas y niños eternos, “son las mujeres quienes tienen más vulnerados sus derechos sexuales y reproductivos”, dice Ana Peláez, presidenta de la Comisión de la Mujer del Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad (CERMI) y del Comité de Mujeres del Foro Europeo de la Discapacidad (EDF)...





2012-01-10

Ipuin erotikoa-Buenos Airesen, 2001eko abenduaren 19an

iturria: PIKARA MAGAZINE

Itziar Abad-en ipuin erotikoa, Kristina Sáez-en irudiez lagundua

Ipuin honek Ipuin Erotikoen 15. lehiaketan bigarren saria lortu zuen. Lehiaketa Euskarabila erakundeak eta Txalaparta argitaletxeak antolatutakoa zen, 2010ean. 

“Zer falta zaio egoerari perfektua izateko? -galdetu zion Lucíak bere buruari-. Fruta gozo baten edo txokolatezko bonboi batzuen zaporea, lurrin garestiaren usaina, giro-musika…”

Naturak nahi izan zuen bezala zulatu zituen terma haiek, mendi baten hegalean. Lucía eta Valeria bakarrik zeuden han. Berdeak eta oparoak ziren landareak eta atzealdean zegoen paisaia, izugarria: Los Andes mendikatea. Ez zuen guztiz ilundu, baina ilargia Catamarcako zeruaren protagonista zen, jadanik.

Valeria Lucíaren aurrean gelditu zen eta irribarre egin zuen, modu dibertigarri eta urduri batean. Izan ere, ziur zegoen beraien artean une hartantxe gertatuko zela, azkenean, desideratua bezain erremediorik gabekoa zen zer edo zer...

2012-01-09

FEMINISMO ISLÁMICO



  FUENTE: RADIO EUSKADI

Asma Lamrabet, estudiosa del Corán y el Islam, médica, presidenta del grupo Internacional para el Desarrollo del Feminismo Islámico y directora del Centro de Estudios femeninos en Islam, en Rabat, nos define qué es el feminismo islámico. 


ARTÍCULO EN GARA


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