2011-10-30

Transgeneros: nuevos retos a las teorías feministas. Charla de Cristina Garaizabal


ITURRIA: TAS TAS

Jaitsi/Descargar


w_9BGMueaLvuEDpPv7En esta edición de Radiografía sexual, el magazine sexológico de Tas-tas irrati librea, que se emite todos los miércoles de 9 a 10 de la noche y los viernes de 9 a 10 de la mañana, os ofrecemos un largo resumen de la conferencia que impartió Cristina Garaizabal sobre transexualidad y su relación con los feminismos. Nos va dando algunas pinceladas de los posicionamientos de los diferentes feminismos sobre la transexualidad así como algunas otras cuestiones como la visión clásica que se ha tenido de la identidad sexual o la orientación de persopersonas transexuales. Acaba su ponencia con algunas reflexiones sobre los nuevos retos del feminismo con respecto a las identidades sexuales.

2011-10-28

Feminismo para no feministas. La Vane contra Patrix

Un libro de feminismo divulgativo dirigido a quienes piensan que el feminismo es algo cursi, ridículo y trasnochado. Tiene entrevistas a chicas no feministas, anécdotas, consejos varios y, sobre todo, la obra de teatro La poligonera feminista protagonizada por Vane, una chica de 18 años poligonera, choni o bolsera que vive en un barrio obrero-parado de nueva cara construcción plagado de carteles de COMPRO ORO y cacas de perro de marca. Vane recibe la visita de tres fantasmas, la fantasma feminista del presente, la del pasado y la del futuro. Gracias a ellas se va dando cuenta de que la que está doblemente oprimida ha de ser doblemente revolucionaria. Aprende un feminismo integral y radical con un ambicioso plan B a Patrix. Y por cierto, las feministas también aprenden de la poligonera.
ÍNDICE
0. Introducción. Las “cosas normales” que debemos al feminismo

1. Entrevistas y anécdotas becerriles varias
1.1. Entrevista ejemplo a Mónica
1.2. Entrevista a Tomás
1.3. Anécdotas en el contexto del movimiento 15M


2. Obra de teatro: La poligonera feminista
Primer acto
Segundo acto
Tercer acto
Epílogo


3. Final: cocinando el plan B
3.1. Siete humildes consejos para quienes son feministas desde hace algún tiempo
3.2. ¿Hoy más iguales que ayer pero menos que mañana? No siempre ha sido así
3.3. Más allá del victimismo. Tenemos un Plan B


Edita: Federación Mujeres Jóvenes
Subvencionan: Instituto de la Mujer y Fondo Social Europeo
Publicación: 2011
Páginas: 104

Documentos adjuntos a este artículo

Feminismo para no feministas. La Vane contra (...)
Feminismo para no feministas. La Vane contra (...)


2011-10-26

Teoría queer y como relacionarnos entre nosotros con mas libertad CORAL HERRERA



Mas allá de las etiquetas, es el libro que a escrito Coral Herrera. Estudió como nos relacionamos sexualmente y emocionalmente. Analiza diferentes teorias de género (la teoría de la masculinidad y la Teoría queer entre otras). La autora, nos propone como nos podemos relacionarnos entre nosotros con mas libertad sin estar sujetos a esas categorias que lo unico nos sirven para discriminar.

AUDIO:
ENTZUN:


2011-10-25

ERAKUSKETA-RE.ACT.FEMINISM # 2. A PERFORMING ARCHIVE-EXPOSICIÓN


MONTEHERMOSO KULTURGUNEA-GASTEIZ
2011ko urriaren 7tik 2012ko urtarrilaren 15era
Komisarioak: Bettina Knaup eta Beatrice Ellen Stammer

re.act.feminism#2 – performance artxiboa etengabe handitzen ari den behin behineko performance bizia da, eta Europako sei herrialde ezberdinetara iritsiko da 2011 eta 2013 artean...

Hainbat erakusketa, proiekzio, performance eta elkarrizketek osatuko dute artxiboa. Performance artxiboa behin betiko re.act.feminism proiektuaren zati bat da. 60ko hamarkadatik 80ko hamarkada hasierara eginiko inspirazio feministadun eta generoa ikertzen duen performance artea izan du aztergai re.act.feminism proiektuak 2008tik hona. Gainera, jarduera artistiko hori berreraiketa, adierazpen berri eta artxibo proiektu gisa “itzultzea” txalotzen du. Azkeneko urteotan prozesuan oinarritzen den, esperimentala den eta generotik haratago joaten den performance arteak interes handia sortu du. Hori bultzatu duena, lehenik, iraupen gutxiko arte forma hori historian biltzea izan da, eta bigarrenik, belaunaldi gazteak historia hori aktiboki barneratzea, erresistentziakoa eta subertsiboa den arte jarduerak gaur egun duen garrantzia aztertuz. Performance jarduera hau, eredua ezarri zuena, eta feminista eta genero ikertzailea dena, gaur egun garrantzitsua izan arren, azterketa sakon gutxi egin da horren inguruan. Arauetan oinarrituriko mendebaldeko ikuspuntutik kulturak eta jarduera artistikoak trukatzeko ikuspuntura aldatzen hasi berri gara.

Performance artea instituzionaltzeko gaur egungo joeraren testuinguruan, honako hauek dira gure helburuak:
* Generoa ikertzen duen performance artearen feminismo, generoarekiko kritiko eta queer estrategiak aztertzea, gaikako eta belaunaldietan zeharkako ikuspuntua barneratuz eta hori guztia muga geopolitikoen haraindi nabarmenduz. 
* Performance estrategia eta jarduera aniztasuna azpimarratzea, kanon bat finkatuz eta gune ilun oro argituz.
* Kritikazko eta gaikako kartografia bat sortzea (kronologia baten ordez), bai kultura arteko eta belaunaldietan zeharkako elkarrizketa sortzeko, bai estrategia artistikoak trukatzeko.* Zuzeneko performanceen, haien arrastoen eta dokumentazioen, eta jendeak hautematen duenaren arteko harreman konplexua azpimarratzea.

INFORMAZIO GEHIAGO


CENTRO CULTURAL MONTEHERMOSO
VITORIA-GASTEIZ

del 7 de octubre de 2011 al 15 de enero de 2012
Comisariada por Bettina Knaup y Beatrice Ellen Stammer
re.act.feminism #2 – a performing archive es un archivo temporal de performance que se va a mantener vivo y en continua expansión de 2011 a  2013 mientras itinera por seis países de Europa...

A performing archive es parte del proyecto a largo plazo re.act.feminism. Desde 2008, re.act.feminism se ha interesado, tanto por las performances feministas, como por la performances que se acercan a la categoría de género desde otras perspectivas críticas, realizadas entre las décadas de los 60 y los 80. Asímismo, el archivo también se intersa por  el "retorno" de estas prácticas artísticas en forma de recreaciones, re-formulaciones y proyectos de archivo de la actualidad.

El arte performativo, que es procesual, experimental y que aplica la intersección entre géneros, ha sido objeto de un gran interés en los últimos años. Un interés motivado en parte por la historización de esta forma de arte efímero, como por la apropiación activa de su historia por parte de una generación más joven que explora actualmente la relevancia de una práctica artística subversiva y potencialmente resistente. Sin embargo, a pesar de que la performance sigue siendo objeto de una gran atención, las prácticas performativas feministas y las que cuestionan el género, que marcaron la pauta para el medio desde sus inicios, rara vez han sido objetos de un escrutinio exhaustivo. También, es este el inicio de un cambio de perspectiva desde la normatividad occidental hacia un paradigma trans-cultural.



2011-10-24

BERDINTASUNEAN HEZTEN-Educando en Igualdad.

     

Irakasleentzako gida


Hezkidetzaren eredua definitzen duten proposamenak, berdintasunean heztearen garrantziaren arrazoiak eta urte hauetan batu dugun esperientziaren emaitza diren proposamen praktikoak, aurkituko dituzue orrialde hauetan.

Gida hau irakurtzera gonbidatzen zaitugu. Bertan bai berdintasunarekin duzun konpromisoa zuretzat, zure ingurukoentzat eta gizateri osoarentzat zergatik den ezinbestekoa ulertzeko, bai historian zehar eraikiz joan garen prozesua eta egiteko falta zaigun bidea baloratzeko gakoak emango dizkizugu. Berdintasunaren esanahia azaltzen saiatuko gara. Zenbait gai gogoratuko ditugu: emakumeen eskubideen historia, berdintasunean oinarritutako maitasuna zergatik den garrantzitsua, sexu-mugarik gabeko bizitza nola proiektatu, zer gertatzen den emakumeekin munduan, zein lege onetsi diren berdintasuna egiazkoa izateko edo mintzairan emakumeak eta gizonak aipatzeko garrantzia.

Foileto

-------------------------------------------------------------------

Las publicaciones
- La Campaña
- Asesoría psicopedagógica
Educando en Igualdad es un programa de FETE UGT en colaboración con el Instituto de la Mujer y el Ministerio de Igualdad , tiene como objetivo convertirse en el punto de referencia y confluencia del mundo educativo en el reto de implementar las políticas de igualdad para lograr una sociedad más justa.
EQUIPO DE TRABAJO:
Dirección: Luz Martinez Ten Secretaria de Políticas Sociales de FETE UGT
Dirección de la Web: Montserrat Boix
Coordinación de campaña en las Comunidades: Beatriz Peyrot
Desarrollo de talleres: Cooperativa Pandora Mirabilia de género y comunicación
Ilustraciones de la web: Mónica Carretero
Correo de contacto: info(arroba)educandoenigualdad.com

Educando en Igualdad. Guía para infantil






En esta guía encontrarás propuestas para actividades para las y los más pequeños. Los estereotipos, las familias... todo un mundo por descubrir... en igualdad.



Guia del profesorado


Educando en Igualdad



Te recomendamos especialmente esta guía. Es una de los primeros materiales creados para la Campaña Educando en Igualdad. Te servirá como guía inicial para dar los primeros pasos en un reto en el que nos va mucho en juego: una sociedad más justa e igualitaria.

Guia para secundaria


Educando en Igualdad



Una guía escrita para el alumnado de secundaria que plantea los temas que están en el corazón de la igualdad: las trampas sexistas cotidianas, los estereotipos, la gestión de las emociones, el lenguaje que utilizan las y los jóvenes, el compartir las responsabilidades en casa y fuera de ella, la importancia de las leyes de igualdad. El material ha sido creado para la Campaña Educando en Igualdad.

Pequeño diccionario coeducativo para niños y niñas de primaria


Educando en Igualdad



Esta guía te propone conceptos y palabras clave para educar en igualdad. Te serán de especial ayuda en primaria. Tienes también propuestas de actividades tras la definición de cada concepto. Esperamos que te sea útil!!

2011-10-23

Biolentzia matxistak eta aurre egiteko estrategiak


ITURRIA: TAS TAS

Mugarik Gabe Gobernuz Kanpoko Erakundeak "Biolentzia matxistak eta aurre egiteko estrategiak" jardunaldiak antolatu ditu urriaren 4, 5 eta 6an. Jardunaldiak prestatzeko, GKE honek Euskal Herriko mugimendu feministako talde batzuen laguntza eduki du, baita Amerika Latinako bere bazkideak ere. Aitziber Eguskiza Mugarik Gabeko kidea izan dugu gurekin gaurko Kaleko Bentanie magazinean, jardunaldiak aurkezteko.
Jaitsi/Descargar

2011-10-22

Herritartasunik gabea-Josebe EGIA

ITURRIA: GARA


Aurtengo Bakearen Nobel saria hiru zatitan banatu dute, hiru emakume saritzeko, eta horiek ordezkari, «aldaketa politiko eta sozialean emakumearen papera» aitortzeko. Horretarako ez ezik, sustatzeko ere, jakina baita Nobelak diru-kopuru jakin bat ekartzen diola izendatuari.

Beraz, Liberiako presidente Ellen Johnson-Sirleaf-ek, emakume afrikarraren giza eskubideen aldeko ekintzaile Leymah Gbowee-k eta Tawakkul Karman opositore yemendarrak izango dute, bakoitzak berean, beren borrokarekin aurrera segitzeko baliabide gehiago. Izan ere, bitartekorik gabekoa borroka antzua besterik ez da, sinbolikoa, eta jendearengan eragiteko izan dezakeen garrantziari muzin egin barik, ez emankorra, emaitza ukigarriei dagokienez. Jaso litzake mundu mailako txalorik eta babesik handienak, egungo gatazka ugarirekin gertatzen den bezala -Sahara, Palestina...-, baina laguntza ekonomikoa jaso ezean, ez dago mundu honetan eragiterik, garaipena lortzerik.
Hain zuzen, sarituriko Liberiako presidentea Espainia-Afrika Mundu Hobearen Aldeko Emakumeen V. Topaketan izan zen, beste 500.000 bat liderrekin batera. Hortaz, ordezkaturiko herrialdeen sorta zabala eta oso ezberdina, aberatsa. Aldeak nabariagoak izanda, zein antzekotasun izan dezakete-eta, esaterako, Liberiak eta Finlandiak, edo hobeto esanda, Afrikako edozein herrialdek eta Europako beste inork. Bada, mundua eraldatzeko asmo beteko emakumeak, adibidez, eta aldaketa horretan emakumeon papera ezinbestekoa dela irizten dioten agintariak, eragileak eta bestelakoak. Borrokalariak, finean.
Izan ere, nonahi, borrokan dabil emakumea bere eskubideen alde. Oraindik ere, gutxiengoa garelako botere-eremuetan, alegia, gauzak benetan alda litezkeen erabakiak hartzeko guneetan, batetik, eta bestetik, jendartearen bestelako eremu intimoagoetan ere, etxean, lanean edo kalean, besteak beste, babesgabeagoak eta diskriminatuagoak izaten jarraitzen dugulako. Oro har, gizon eta emakumeen berdintasun ezak munduaren ezaugarria izaten jarraitzen duelako. Pentsa daiteke, eta pentsatzen da, holandar batek, adibidez, ez duela emakume afrikar baten aurrean kexatzeko inolako eskubiderik, bidegabea eta «apetatsua» ere badela. Nola kexatu soldaten arteko aldeez egunero bortxakeria eta esklabismoa jasaten duen emakume baten aurrean. Nola kexatu lidergoa egikaritzeko aukera ezaz ablazioa pairatu duen emakume baten aurrean. Ez dago alderatzerik, ankertasunari dagokionez, baina muinean gauza bera dago, areagotuagoa edo murriztuagoa, baina funts bera da: emakumeon mendekotasuna, gizonek gidaturiko gizarteak.
Berdintasuna neurria adierazteko adjektiborik onartzen ez duen printzipioa da, ez lurraldetasunik, ezta bestelako aukerarik ere. Bada edo ez da. Eta ez den bitartean, Afrikan eta Holandan, eta munduko txokorik galduenean ere, edozein pertsona -emakume zein gizon- izango da zilegi bide horretan jarraitzeko, nork bere borroka defendatuz, eta besteen errealitatea eta norberak eskain dezakeena alde batera utzi gabe.

2011-10-20

«Irakasleek, oro har, ez dute prestakuntzarik genero gaietan, eta hori larria da» MARIAN MORENO

ITURRIA: BERRIA

0-3 urteko geletatik hasi behar da hezkidetza lantzen, Marian Moreno irakaslearen esanetan. Haren ustez, argitaletxeek urrats «ahulak» egin dituzte ikasliburuetan berdintasuna aintzat hartzeko.

«Jarrera sexistak saihestuz hasi behar du genero indarkeriaren aurkako borrokak, eta horretan eskolak zeresan handia du. Berdintasunean oinarritutako hezkuntza sustatu behar da. Baina orain arte horri ez zaio lehentasunik eman». Marian Moreno (Leon, Espainia, 1964).

Askotan aipatu da eskolan dagoela genero indarkeriari aurre egiteko gakoetako bat. Horrela da?

Bai, baina egun arazo bat dago. Eskoletan hitz egiten da genero indarkeriaz, eta lantzen da gaia. Baina oraindik ere neska-mutikoen artean ohikoak dira jarrera sexistak. Jokabide horiek dira genero indarkeriaren oinarria. Azken batean, genero indarkeria sexismoaren adierazle bortitzena da. Beraz, eskolen lehen eginkizuna jarrera horiek saihestea litzateke. Berdintasuna oinarri duen hezkuntza sustatu behar da. Baina orain arte horri ez zaio lehentasunik eman.

Hezkidetza bi esparrutan landu behar da, curriculumean eta eguneroko ekintzetan. Nola ikusten dituzu alor bata eta bestea?

Bi esparruen artean kontraesan bat dagoela esango nuke. Batetik, uste dut egungo curriculumak nahikoa irekiak direla hezkidetzari lekua egiteko. Baina arazo larri bat dago: irakasleek, oro har, ez dute prestakuntzarik genero kontuetan. Irakasle eskoletan ez da prestakuntza hori ematen; ez, behintzat, modu orokor batean. Beraz, genero gaietan prestakuntzarik gabe amaitzen dituzte ikasketak, eta urteetan errotuta egon diren genero estereotipoen transmisioarekin jarraitzen dute. Askotan oharkabean egiten dute.

Curriculuma nahiko zabala dela aipatu duzu berdintasun eta genero kontuak lantzeko. Ikasliburuetan islatu al da hori?

Pausoak eman dira, baina nahiko txikiak eta ahulak dira. Marrazki baten adibidea jarrita, esan daiteke beste modu batean margotu dutela, baina sakon aztertuta, irudia ez da aldatu. Aldaketak, gainera, ez dituzte oso modu naturalean egin. Adabaki baten moduan egin dute. Adibidez, Frantziako Iraultza garai batean bezala lantzen da liburuetan; baina, gero, argitaletxe askok egin dutena zera da: amaieran paragrafo batzuk eskaini emakumeek Frantziako Iraultzan izan zuten leku eta rolari. Horrela, beren burua zuritu, eta berdintasun legea betetzen dutela defendatzen dute. Baina ez da horrela. Sakon aztertuta, egoera apenas aldatu den. Bazterketarik eta berdintasunik eza bultzatzen jarraitzen dute ikasliburuek, eta argitaletxeei bide luzea geratzen zaie benetako berdintasuna sustatzeko. Argitaletxe txiki batzuk dira salbuespena.

Noiz hasi behar da lantzen gaia ikasgeletan?

Nik uste 0-3 urteko ikasgeletan bertan hasi behar dela. Adin horretan gakoa irakasleak dira. Zaindu egin behar dute nola hitz egiten dieten umeei, kontatzen dizkieten ipuinak, abesten dizkieten kantuak, zertara jolasten diren haiekin... Une horretatik irakasleek berdintasun kontuetan erreferente bat izan behar dute umeentzat. Lehen hezkuntzatik aurrera pixkanaka ikasleei eman behar zaie protagonismoa. Berdintasunik ezaren aurrean jarrera kritiko eta aktibo bat hartuz hasi behar dute .

Eskolari ez al zaio ardura handiegia ematen genero indarkeria saihesteko lanean. Askok diote zama osoa irakasleen bizkar uzte dela.

Askotan zaila da etxean ikusten dutenaren aurka egitea. Baina eskola da guztiak igarotzen garen leku bakarra. Beraz, lekurik aproposena da genero indarkeriaren aurka lanean hasteko. Urratsak egiten jarraitzea nahi badugu, gainera, gure ardura da eskolari lan hori egin dezan exijitzea. Bide horretan familiak, hedabideek, astialdiak eta abar lagundu behar dute.

Noiz hasiko dira ikusten egun egiten ari diren lanaren emaitzak?

Esan bezala, gutxi egin da. Baina ez dugu ezkorrak izan behar, eta nik uste lan horren emaitzak apurka-apurka ikusten hasiko garela. Nerabeak gero eta gehiago jabetzen dira genero indarkeriaz. Ez dituzte onartu nahi indarkerian oinarritutako harremanak.

Zein iritzi duzu neskak eta mutilak bereizten dituzten ikastetxeen inguruan?

Ezin dut iritzi onik izan. Bereizketa ez da sekula ona izan. Eskolak ezin du ghetto bat izan. Hala bada, ez gara ari pertsonak hezten. Gainera, ikasketak amaitutakoan benetako errealitatearekin egingo dute topo neska-mutiko horiek. Ikusiko dute eskolan ikasitakoa eta ikusitakoa ez datorrela bat egunerokoarekin. Larriena da erakundeek ikastetxe horiek diruz laguntzen jarraitzen dutela.

Eusko Jaurlaritza aztertzen ari da genero indarkeriaren biktimek eskoletan beren testigantzak ematea. Zer iruditzen?

Oso gustuko dudan ekimena da, eta indar handikoa dela uste dut. Gustuko dut, betiere osagarri gisa. Izan ere, hezkidetza ikuspegi baikor batetik landu behar da. Baina egia da nerabezaroan gure ideiak bizipenen arabera osatzen doazela. Beraz, halako testigantza batek haiengan eragin nabarmena izango lukeela uste dut, eta lagundu egingo liekeela arazoa gertuagotik ezagutzen eta kontzientzia izaten.

Haur askok, hala ere, etxean bertan bizi dute indarkeria egoera hori. Emakumeen aurkako indarkeriaren beste biktimak dira. Eskoletan nola egiten da lan haiekin?

Nik uste ez zaiela behar dutena bezainbeste laguntzen. Baina, berriro ere, arazoa da irakasleei ez zaiela behar bezalako prestakuntza ematen horretarako. Hala, horrelako kasu bat esku artean dutenean larritu egiten dira, ez dakite nola jardun. Dena den, nik uste eskolak tratu berezia eman beharko liekeela, eta erakutsi arazoak ez direla indarkeriaren bidez konpontzen. Baina, batez ere, ikusarazi beharko liekete bikote harreman batean zoriona, maitasuna eta afektibitatea badaudela. Askok ez dute sekula ikusi hori.

2011-10-19

Cortometraje- HEROINAS SEM NOME -Laburmetraia

Heroínas sem nome from Zazpi T'erdi on Vimeo.


En Angola, ocho años después del final de la guerra, las mujeres angoleñas exigen su lugar en la historia. Trabajaron en la sombra por la paz y hoy la lucha continúa con la reivindicación de sus derechos en la sociedad angoleña.

2011-10-18

Feminismo, género e igualdad-Pensamiento Iberoamericano



Ampliar Descargar PDF

Número 9

Feminismo, género e igualdad

PRESENTACIÓN
Presentación

Marcela Lagarde y Amelia Valcárcel

Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED-España)
PRIMERA PARTE: DERECHOS HUMANOS: EL ESTADO DE LA CUESTIÓN

Alda Facio

Fundación Justicia y Género, Costa Rica

Virginia Maquieira

Universidad Autónoma de Madrid

Isabel Torres

Centro de Estudios en Derechos
SEGUNDA PARTE: DESAFÍOS: VIOLENCIA, CRISIS ECONÓMICA Y EMIGRACIÓN

Marcela Lagarde

Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)

María Luisa Femenías

Universidad Nacional de La Plata y Universidad de Buenos Aires

Victoria Hurtado y Lorena Fríes

Corporación Humanas

Ana Falú

Universidad Nacional de Córdoba (Argentina)

Sonia Montaño y Vivian Milosajvlevic

División de Asuntos de Género, CEPAL

Emma Siliprandi

Universidade Estadual de Campinas

Roxana Volio

Consultora
TERCERA PARTE: DESARROLLO, PARTICIPACIÓN Y CONDICIONANTES

Amelia Valcárcel

Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED-España)

Bienestar, cuidados y derechos en América Latina. El debate de desarrollo y políticas pendientes                                                                                                                                    
Carmen de la Cruz

Centro Regional del PNUD para América Latina y el Caribe

Otilia Lux

Diputada, Congreso de Guatemala

Inés Alberdi

Universidad Complutense de Madrid

Alicia Miyares

Asociación Española de Filosofía María Zambrano

Teresa Ulloa

Coalición contra el Tráfico de Mujeres y Niñas en América Latina (CATWLAC)
CUARTA PARTE: RESEÑAS

2011-10-17

AKTIBISTA TRANSFEMINISTAK: PRAKTIKA FEMINISTAK (BIR)PENTSATZEN-MEDEAK-ACTIVISTAS TRANSFEMINISTAS: (RE)PENSANDO LAS PRÁCTICAS FEMINISTAS!!!



URRIAK 28AN DONOSTIAN

 4 ildo nagusi:
1) Postpornoa, heteropatriarkatuaren kontrako tresna.
2) Indarkeria matxistaren aurkako estrategia transfeministak.
3)Sexofobiaren aurkako aliantzak.
4) Kapitalismo matxistaren aurrean erresistentzia transfeministak.



EL 28 DE OCTUBRE EN DONOSTIA

4 líneas de trabajo: 
1) El postporno: como herramienta de sabotaje sexual al heteropatriarcado.
2) Las estrategias transfeministas contra la violencia machista.
3) Alianzas políticas contra la sexofobia.
4)Resistencias transfeministas frente al capitalismo machista.

2011-10-13

BELDUR BARIK 2011-JÓVENES-IGUALDAD-AMOR ROMÁNTICO




June Fernández, Ianire Estébanez y Miriam Herbón hablan sobre jóvenes, amor romántico, buenos tratos..

1º EDICIÓN -XPREST! AUX. -Lehiaketa - I. Edizioa


   Urriaren 22tik 23ra  

                         22-23 OCTUBRE


Simone de Beauvoir Talde Feministak eta Bilboko Udaleko Berdintasun, Lankidetza eta Hiritarren Sailak, Emakumeek Zuzendutako Zinemaren XVI. Erakustaldiaren barruan, Emakumeek Zuzendutako Zinema Express Lehiaketaren I. Edizioa (aurrerantzean, XPrest! AUX.) antolatu dute, oinarri hauekin bat etorriz:
  1. Lehiaketa urriaren 22 eta 23an egingo da, eta, bertan, edozein pertsona edo taldek aurkeztutako lanek hartu ahal izango dute parte, aldez aurretik izena online emanez web www.zinemakumeak.org/xprest webgunean. Era berean, lanok emakume batek edo gehiagok zuzendu dituela egiaztatu behar da.



El Grupo Feminista Simone de Beauvoir, y el Area de Igualdad, cooperación y Ciudadanía del Ayuntamiento de Bilbao, en el marco de la celebración de la XVI Muestra de Cine Dirigido por Mujeres, convocan la I Edición del Festival de Cine Express Dirigido por Mujeres, en adelante XPrest! AUX. de acuerdo con las siguientes bases:
  1. En el festival, que se celebrará entre los días 22 y 23 de Octubre, podrán concurrir los trabajos presentados por cualquier persona o grupo de personas, previa inscripción online a través de la web www.zinemakumeak.org/xprest, siempre que se acredite que estos han sido dirigidos por una o varias mujeres...


2011-10-12

JARDUNALDIAK-Emakumeen Ikusgaitasuna: Publizitatea eta Bideojokoak


Urriaren 19 Asteazkena: Publizitatea
Goizean
9:00 Harrera eta dokumentazio banaketa
9:15 Agurra eta hasiera ekitaldia: Begoña Asenjo (Berdintasuna Zuzendaritza),
Patxi Doblas (Fakultateko Dekanordea) , Rosa Martín Sabarís (Saileko zuzendaria)
9:45 Santi Urrutia. Soziologia irakaslea 
Botere erotikoa
10:30 Saioa Iraola Genero Ikasketen Masterra
Sexualitatearen eraikuntza lurrinen iragarkietan- Estimulu komunikatiboak eta erreproduzitutako sexualitate ereduak 

11:15 Kafe tartea 
11:45 Katalin Minner: Medeak taldekidea
Sexismoa publizitatean: gorputz estereotipatuak irakurtzen 
12:30 Mahaingurua: Saioa Iraola, Katalin Minner, Ziortza Morales (Euskalteleko publizitate saila) Moderatzailea: Irene Garcia Saileko irakaslea

Arratsaldean 15:30 Tailerra: Publizitatearen analisia genero ikuspuntutik.

Urriaren 20 Osteguna: Bideo-jokoak 
Goizean 9:30 Nerea Sancho Antropologa eta PsikologoaGizon eta emakumeen irudiak bideojokoetan. Eraginak sexuen hezkuntzan eta ondorioak bizitzan 
10:15 Joannes Gonzalez de Txabarri (Ikasplay) 
11:00 Kafe tartea 11:30 
12:15 Mahaingurua: Nerea Sancho, Joannes Gonzalez de Txabarri, Iruri Knörr Moderatzailea: Maitane Jungitu Arratsaldean 
15:30 Tailerra: Publizitatearen analisia genero ikuspuntutik.

APUNTATZEKO: ikusgaitasuna@gmail.com 

BERTSOLARI FILMAREN ESTREINALDIA

Urriaren 14an ikusiko du argia.
Besteak beste, Maialen Lujanbio bertsolari ezagunak parte hartzen du.





2011-10-09

Amores manufacturados-ITZIAR ARTEXE-PIKARA

FUENTE: PIKARA


Las relaciones de pareja se fundamentan en el amor romántico, un modelo que ensalza el sufrimiento y propicia la violencia de género



Culpo a Disney de mis altas expectativas en cuanto a hombres es el nombre de uno de los grupos más populares de la red social Facebook. Tiene más de 433.755 seguidores (7/10/2011). Esa declaración aparentemente intrascendente esconde una cuestión de hondo calado: la influencia de los productos culturales en la consolidación del modelo de amor romántico y la irremediable frustración a la que conduce.
Cuentos populares y películas made in Hollywood transmiten un modelo de amor basado en la idea de que cuantos más obstáculos y problemas atraviesa una relación, más auténtica es la historia de amor
“El amor se nos vende como un estado permanente e ideal con el que alcanzar la felicidad. Expectativas desmesuradas y ansias de perfección nos mantienen buscando el ideal sin conseguirlo”. Coral Herrera Gómez es doctora en Humanidades y autora del libro La construcción sociocultural del amor romántico.
Se aprende a amar de acuerdo al ideal del amor romántico construido en el siglo XIX. Este invento se ha implantado y naturalizado en el mundo occidental gracias, entre otras cosas, a la literatura y al cine. Cuentos populares y películas made in Hollywood transmiten un modelo de amor basado en la idea de que cuantos más obstáculos y problemas atraviesa una relación, más auténtica es la historia de amor.
Pero el amor romántico no afecta del mismo modo a mujeres y a hombres. “El romanticismo es un producto de la cultura patriarcal”, explica Herrera Gómez. “El hombre joven tiene un rol de animal salvaje. Vive aventuras, huye del compromiso, disfruta de las mujeres. Una vez casado, se le asigna el rol de protector. La mujer ejerce un rol pasivo, esperando a que llegue el príncipe azul que le otorga identidad y colma su vacío existencial”. (Leer entrevista completa).
Sin embargo, no todo son beneficios para el hombre. “En ese papel activo está la trampa”, matiza Josetxu Riviere, encargado de cuestiones de Género, Igualdad y Masculinidades en la consultoría Aizak y autor del artículo Los hombres, el amor y la pareja. “La imagen de conquistador puede ser altamente frustrante para el hombre. Tiene que tomar la iniciativa, conquistar, enamorar, ser un campeón. Y eso crea frustración cuando no se responde al modelo ideal”.
En 2009, casi el 50% de las víctimas mortales por violencia de género tenían menos de 35 años, según un informe del Consejo General del Poder Judicial. El Área de Igualdad, Cooperación y Ciudadanía del Ayuntamiento de Bilbao, a través de su Guía para mujeres, advierte que “la ilusión desmedida en el amor facilita la pérdida de visión ante situaciones con aparentes muestras de amor pero con verdaderas situaciones de abuso y desigualdad”. El consistorio bilbaíno cuenta con una web dirigida a jóvenes (geubiok.net) para debatir sobre las relaciones de noviazgo y prevenir la violencia de género.

2011-10-07

Narrativa Erótica: Cuentos de Poliamor- Koral Herrera Gómez

Autora: Koral Herrera Gómez
N° de páginas: 76
Tamaño: 210x297

Estos ocho cuentos están basados en vivencias eróticas femeninas en las que las mujeres viven un proceso de liberación.  Más allá de las etiquetas, la mujer que desea explora y rompe con la heterosexualidad, la monogamia, la fidelidad, la pareja de dos. Las protagonistas se liberan de sus miedos y de los condicionamientos sociales para pasar a disfrutar sin trabas el juego del amor, adquiriendo de este modo una conciencia plena de su deseo, de su erotismo, de su capacidad multiorgásmica, de la sensualidad de las relaciones con otros hombres y mujeres.

Además, esta narrativa pornoerótica no evita, como el porno tradicional, las relaciones afectivas entre los y las protagonistas; en algunas de ellas los personajes tienen una relación sentimental, y en otras, aunque acaben de conocerse, son capaces de establecer relaciones de mutua simpatía y complicidad, lo que aumenta el deseo en lugar de aniquilarlo. Y es que el amor en todas sus formas es un gran afrodisíaco que suele ser obviado, pero que sin embargo es un componente fundamental en las relaciones humanas, porque abre nuevas dimensiones a la sexualidad, liberándola del plástico al que nos tiene acostumbradas la narrativa porno tradicional. A través de esta liberación nos liberamos tod@s, fantaseando con situaciones eróticas ajenas, y convirtiéndolas en propias…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...